تابلو پلکسی چیست؟ چه مزایای دارد

,
تابلو فلکسی چیست؟ چه مزایای دارد

تابلو فلکسی این روزها به بهترین جایگزین برای تابلوهای پلاستیک قدیمی تبدیل شده اند. تابلوهای فلکسی نمونه ای از تابلوهای تبلیغاتی چاپی هستند که در مقایسه با بنرها مقاومت بالاتری دارند. به همین علت بیش از بنرها مورد استفاده قرار می گیرند. تابلو فلکسی در مقایسه با دیگر تابلوها همچون تابلو تبلیغاتی حروف برجسته یا تابلو چلنیوم در مدت زمان کمتری آماده شده و قیمت پایین تری نیز دارند.

بنابراین صاحبان کسب و کارها زمانی که می خواهند تبلیغات با هزینه کم را انجام دهند به سراغ تابلو فلکسی می روند. با توجه به این که در صنعت تابلو سازی انواع مختلفی از تابلوها وجود دارد برخی از افراد نسبت به تابلو فلکسی شناخت ندارند. به همین علت ما در این مطالب قصد داریم شما را با تابلو فلکسی آشنا کنیم.

تابلو فلکسی چیست؟

همان طور که اشاره شد تابلوهای فلکسی یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی بوده که با قیمت مناسبی ساخت شده و برای آن نورپردازی نیز در نظر می گیرند. تابلو فلسی را می توان به عنوان تابلو در سر در مغازه ها، تبلیغات محیطی، تابلوهای فروشگاهی و تابلوهای شرکتی استفاده کرد. تابلوهای فلکسی صفحاتی انعطاف پذیر داشته و به دلیل دارا بودن روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و اشعه خورشید مقاومت بالایی دارند.

تابلو فلکسی چیست؟ چه مزایای دارد

تابلو سازی های مختلف تابلوهای فلکسی را به شکل مکعبی، اسکلت فلزی و سپری ساخته و به بازار عرضه می کنند. اینکو ساین یکی از تولید کنندگانی است که بهترین و با کیفیت ترین تابلوهای فلکسی را تولید می کند. تابلوهای فلکسی دارای پوشش فلکس بوده و برای روشنایی آن لامپ های فلورسنت یا همان لامپ های ال ای دی را به کار می برند.

مزایا و نحوه اجرای نمای کامپوزیت برای تابلو مغازه
حتما بخوانید!

تابلوهای فلکسی همانند سایر تابلوها در دو نمونه چینی و کره ای در بازار موجود است. در صورتی که می توانید هزینه بالایی برای این تابلوها پرداخت کنید و قیمت آن ها چندان اهمیتی ندارید، بهتر است به سراغ تابلوهای فلکسی کره ای بروید. تولید کنندگان تابلوهای فلسی را به دو شکل معمولی و برجسته می سازند که نوع برجسته آن با معمولی کمی متفاوت است.

نحوه نورپردازی در تابلو فلکسی در نمونه حروف برجسته با استفاده از فریم و به صورت نور از پشت حروف قابل انجام است. موضوعی که موجب تفاوت این دو مدل شده، نوع فریم یا قاب آن ها است. برای ساخت تابلو فلکسی در مدل حروف برجسته طراح باید ابتدا طرح تابلو را با استفاده از نرم افزار رسم کرده و پس از این که طرح حروف آماده شدند هر کدام از حروف را با استفاده از فریم های فلزی می سازند.

زیر سازی این دو مدل تابلو فلکسی شبیه هم بوده و لامپ های ال ای دی را درون فریم جای داده و در نهایت فلکسی را روی تابلو قرار می دهند. پس از آن هر یک از حروف ساخته شده فلزی روی فلکس بر اساس ترتیب خاص در کنار هم قرار داده شده و نور موجود به صورت نور مخفی یا نور از پشت است.

فرق تابلو فلکسی با چلنیوم

از دیگر تابلوهای پرطرفدار در صنعت تابلو سازی، تابلوهای چلنیوم است که در این بخش می خواهیم تفاوت این تابلوها را با تابلو پلکسی بررسی کنیم. در بخش قبل توضیح دادیم که ساخت تابلو فلکسی به چه صورت انجام می شود. برای ساخت تابلو چلنیوم نیز باید ابتدا طرح موجود با استفاده از نرم افزارهای خاصی انجام شود. پس از آن طرح مورد نظر با ورق های فلزی به صورت زاویه دار در رنگ های مختلف لیزر خواهد شد.

ساخت تابلو چلنیوم مخصوص مشاور املاک
حتما بخوانید!

تابلو چلنیوم در واقع نوعی از تابلوهای فلکسی محسوب می شود؛ زیرا حروف برجسته بوده و برای آن ها نور در نظر گرفته شده و قابلیت نصب بر روی فلکس را دارد. این دو تابلو در نوع فریم یا قاب با هم تفاوت دارند. و همچنین طراحی آن باید بر طبق نرم افزارهای خاصی صورت بگیرد. همچنین برای تابلوهای فلکسی می توان نوردهی از بیرون را انتخاب کرد، اما نوع چلنیوم باید دارای نورپردازی داخلی باشد.

در تابلوهای چلنیوم هر یک از حروف طراحی شده محفظه جداگانه ای دارند. این نوع تابلوها بر خلاف تابلوهای فلکسی می توانند نور درون حروف را در شکل های مختلف مانند دایره، ستاره، الماس و کریستالی ساخته میشوند.

تابلو فلکسی چیست؟ چه مزایای دارد

انواع تابلو فلکسی

تابلو پلکسی مانند هر محصول دیگری دارای تنوع بوده و در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود. به طور کلی تابلوهای فلکسی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

تابلو فلکسی فیس

این نوع از تابلوها به روش فلکس از دو عدد فریم ساخته می شود که فریم زیرین آن مهتابی و عامل نور بوده، این فریم را روی ورق گالوانیزه نصب کرده و در فریم رویی پارچه را قرار می دهند.

تابلو فلکسی تک فریم

نوع دیگری از تابلوهای فلکسی تابلوهای تک فریم هستند. این تابلوهای همان طور که از نامشان پیداست دارای یک فریم بوده که روی پارچه قرار داده می شوند. برای نور پردازی این نوع تابلو فلکسی از پروژکتور استفاده می کنند. این تابلوها در مقایسه با نمونه قبل قیمت پایین تری دارند.

قیمت تابلو فلکسی

نمی توان برای تابلوهای فلکسی قیمت مشخصی را عنوان کرد؛ زیرا عوامل مختلفی می تواند بر روی قیمت تابلو فلکسی تاثیر داشته باشد. از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت این تابلوها تاثیر دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ساخت تابلو نئون پلاستیک چونه است وچه مزیایی دارد
حتما بخوانید!

نوع چاپ

چاپ فلکس را با استفاده از دستگاه های مخصوص 4 هد، 6 هد و بالاتر انجام می دهند. هر چه چقدر عدد هدها بالا باشد، قیمت تابلو نیز بالاتر می رود.

جنس پی وی سی

فلکس یکی از متریال های پی وی سی بوده که توسط شرکت های مختلف تولید می شود. هر قدر برند این متریال معروف بوده و کیفیت آن بالاتر باشد، قطعا قیمت تابلو نیز بالا است.

نحوه نور پردازی

تابلوهای فلکس را می توان با استفاده از لامپ های مهتابی و لامپ های ال ای دی نورپردازی کرد. نحوه نورپردازی این تابلوها تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارد.

عرض چاپ

تابلوهای فلکس در عرض های مختلفی قابل سفارش هستند و نوع چاپ آن ها نیز می تواند به شکل کره ای یا چینی انجام شود. این موضوع نیز از مواردی است که روی قیمت ان تاثیر زیادی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *