ساخت تابلو نئون پلاستیک چونه است وچه مزیایی دارد

ساخت تابلو نئون پلاستیک

یکی از ارکان بسیار مهم در جلب توجه مشتریان تبلیغات و بازاریابی است. امروزه کسب‌و‌کارها از روش‌های بازاریابی مختلفی چون تبلیغات ایمیلی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت و… استفاده می‌کنند، اما در کنار این روش‌ها بایستی اقداماتی چون نصب بیلبوردهای تبلیغاتی حاوی برند اصلی کسب‌وکار انجام شود. استفاده از تابلو‌های تبلیغاتی یکی از بهترین راهکارها برای جذب مشتریان است.

تابلوهای نئون پلاستیکی همواره از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین تابلوها هستند. در این نوع تابلوها به راحتی می‌توان طرح‌های تبلیغاتی مختلف را با هزینه‌های کمی اجرا و پیاده‌سازی کرد. در ادامه این مطلب در مورد تابلو نئون پلاستیک، نحوه ساخت و مزایای آن به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

تابلو نئون پلاستیک چیست؟

تابلو نئون پلاستیک همان گونه‌ که از نامش پیداست از جنس پلاستیک بوده و بر پایه مواد پلاستیکی فشرده و بسیار محکم ساخته می‌شود. روشنایی این نوع تابلوها به وسیله گاز نئون تامین می‌شود. البته با ترکیب گاز نئون با فلوئور می‌توان رنگ‌های مختلف دیگری را در روی نوشته‌های این نوع تابلوها به وجود آورد.

در دو سر تابلو نئون پلاستیک الکترود قرار داده می‌شود تا با اتصال ولتاژ مناسب به دو سر تابلو گاز نئون به داخل نوشته‌ها منتقل شده و در نهایت نور تولید کند. در ساخت حروف تابلوهای نئون پلاستیک از ورق‌های پلکسی گلس استفاده می‌شود.

ساخت تابلو نئون پلاستیک

مزایای استفاده از تابلو نئون پلاستیک

ساخت انواع تابلو نئون پلاستیک به تجربه و تخصص خاصی نیاز دارد. به همین جهت باید تحت نظر افرادی مجرب و حرفه‌ای طراحی و ساخته شود.

بیلبورد چیست؟
حتما بخوانید!

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تابلو نئون پلاستیک هزینه‌های بسیار کم ساخت و تولید آن است. در حقیقت این نوع تابلو نسبت به سایر تابلوها ارزان‌تر بوده و در زمان‌ کمتری نیز آماده می‌شود. افزون بر موارد فوق تنوع طراحی و شکل دادن به نوشته‌ها نیز در این نوع تابلوها بسیار زیاد است. از دیگر مزایای تابلو نئون پلاستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر بالا
  • مقاومت و ماندگاری بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • نصب و اجرای سریع و آسان
  • تنوع بالا در طراحی و ساخت

انواع تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک بر اساس سفارش مشتری در انواع مختلفی تولید می‌شود. البته در سفارش و خرید تابلوهای نئون پلاستیک باید دقت زیادی داشته باشید. شرکت اینکو ساین یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده انواع تابلو نئون پلاستیک در سراسر کشور است.

برای سفارش تابلو نئون پلاستیک زیپ‌دار مورد نظر خود می‌توانید با کارشناسان و مشاورین ما در اینکو ساین ارتباط برقرار کنید. در شرکت اینکو سایت انواع مختلف تابلو نئون پلاستیک زیر تولید و عرضه می‌شود:

  • تابلو نئون پلاستیک دوبل (دارای 2 ورق پلکسی از نوع بزرگ و کوچک که روی هم قرار می‌گیرند)
  • تابلو نئون پلاستیک الماسی (این نوع تابلو بر خلاف تابلو پلاستیک دوبل بسیار قطور است)
  • تابلو نئون پلاستیک کریستالی(یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین تابلوهای نئون پلاستیکی است)

تابلو نئون پلاستیک لبه هندی

تابلو نئون پلاستیک لبه هندی (این نوع تابلو پلاستیکی نئون نیز انواع مختلفی دارد)
انواع تابلو نئون پلاستیک

انواع تابلو نئون پلاستیک لبه هندی

تابلو نئون پلاستیکی لبه هندی یکی دیگر از انواع پرکاربرد تابلو نئون پلاستیک است. این تابلو در انواع مختلف زیر تولید و عرضه می‌شود:

  • تابلو نئون پلاستیک وکیوم هندی
  • تابلو نئون پلاستیک پانچی هندی
  • تابلو نئون پلاستیک ساده هندی
  • تابلو نئون پلاستیک دوبل هندی
نقش تابلوسازی در تبلیغاتی محیطی
حتما بخوانید!

استفاده از حروف پلکسی گلاس در ساخت تابلو نئون پلاستیک

در ساخت حروف برخی از تابلوهای نئون پلاستیک به سفارش مشتری از پلکسی گلاس استفاده می‌شود. پلکسی گلسی شفافیت بسیار بالایی داشته و دقیقا مانند یک شیشه است. این نوع پلکسی‌ها در برابر ضربه و فشار مقاوم بوده و می‌توانند نور را از دو سر الکترود تابلو با شفافیت و وضوح بالایی به نمایش بگذارند.

مقاومت پلکسی‌های گلس حدود 20 برابر بیشتر از شیشه بوده و در عین حال قیمت کمتری دارند، به همین جهت کاربرد گسترده‌تری نسبت به شیشه دارند. رنگ این نوع پلکسی‌ها در اثر تابش نور در طولانی مدت از بین نرفته و کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کند. حروف پلکسی گلاس هم از بخش جلویی و هم از اطراف و حواشی خود می‌توانند نور را با وضوح و شفافیت یکسان عبور دهند.

یکی دیگر از انواع تابلو نئون پلاستیک که کاربرد زیادی دارند، تابلوهای نئون با حروف پلاستیکی هستند. لبه و رویه حروف این تابلوها از جنس پلاستیک بوده و به شکل‌های مختلفی چون لبه هندی و حروف برجسته پلاستیکی لبه کنشکاف نصب و اجرا می‌شوند.

ساخت تابلو نئون پلاستیک

روشنایی تابلو نئون پلاستیک

در روشنایی حروف برجسته تابلو نئون پلاستیک بنا بر درخواست و علاقه مشتری از لامپ‌های LED ریسه‌ای، خطی، رشته‌ای و SMD استفاده می‌شود. در نورپردازی نیز از SMD هفت رنگ و بلوکی تک‌رنگ نیز استفاده می‌شود.

چگونگی و مراحل ساخت تابلو نئون پلاستیک زیپ‌دار

مراحل ساخت و نصب تابلو نئون پلاستیک زیپ‌دار در مقایسه با سایر تابلوها در زمان کمتری انجام می‌شود. در ادامه مراحل ساخت این نوع تابلو نئون به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

مرحله اول

در اولین مرحله از ساخت تابلو نئون پلاستیک ابتدا شخص تابلوساز از محل نصب تابلو بازدید کرده و ابعاد (طول و عرض) مکان مورد نظر را اندازه‌گیری می‌کند.

انواع حروف برجسته چلنیوم
حتما بخوانید!

مرحله دوم

بعد از اندازه‌گیری ابعاد مکان نصب تابلو، تابلو سازی با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای طراحی تنظیماتی چون نوع و سایز فونت را پیاده‌سازی کرده و در آخر طرح نهایی را روی نرم‌افزار آماده می‌کند.

مرحله سوم

بعد از آماده شدن طرح اولیه حروف مورد نظر، تابلوساز با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات و دستگاه برش لیزری فرایند برش را روی متریال انجام می‌دهد.

ساخت تابلو نئون پلاستیک

مرحله چهارم

بعد از ایجاد قوس‌، انحنا و شیارهای مختلف به منظور ایجاد شکل حروف نوشتاری روی تابلو، تابلو سازی با استفاده از چسب قسمت لبه و روی حرف‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. سپس لامپ‌های LED یا ریسه‌ای به صورت شاخه‌ای در داخل حروف قرار داده می‌شوند.

مرحله پنجم

بعد از قرار دادن لامپ‌ها حروف نیز بر روی صفحه زیرساز از جنس پی وی سی نصب می‌شوند. البته در ساخت صفحه زیرساز و پس زمینه بنا بر درخواست مشتی از متریال‌هایی چون چوب ترموود، کامپوزیت، شیشه، سنگ و… استفاده می‌شود.

در آخر بعد از انجام این کارها تابلوساز فرایند نصب تابلو نئون پلاستیک را روی محل مورد نظر انجام داده و کلیه سیم‌ها و کابل‌ها را در پشت تابلو قرار داده و لامپ‌ها را روشن می‌کند.

قیمت تابلو نئون پلاستیک

عوامل بسیاری در قیمت تابلو نئون پلاستیک وجود دارند که از جمله آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سایز و اندازه محیط حروف
  • کیفیت متریال استفاده شده در حروف و صفحه پس‌زمینه
  • منبع تغذیه و زمان‌سنج
  • نوع لامپ‌های استفاده شده در داخل حروف

سخن نهایی

در این مقاله ما به تمامی اطلاعات لازم در مورد تابلو نئون پلاستیک، چگونگی ساخت و مزایای آن را شرح دادیم تا شما بتوانید با در اختیار داشتن اطلاعاتی کامل با آگاهی بیشتری نسبت به خرید تابلو نئون پلاستیک اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *