تفاوت تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک

تفاوت تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک

در این مقاله قصد داریم که با ارائه تعریف تخصصی برای هریک از انواع تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک، تفاوت بین آنها را مورد بررسی قرار دهیم. تابلوسازی یکی از حرفه های مهم و تاثیرگذار در صنعت تبلیغات محسوب می شود. در واقع کمتر کسب و کاری را می توان یافت که بدون نصب تابلو، به فکر تبلیغات از طریق دیگری باشد. این بدان معناست که صاحبان کسب و کارهای مختلف در ابتدای پروسه تبلیغات خود به فکر اجرا و نصب تابلو سردر، تابلو ورودی، تابلو سازه ای یا تابلو لایت باکس می افتند و سپس تبلیغات به روش های دیگر را عملیاتی می کنند.

تفاوت تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم، نوعی تابلو تبلیغاتی محسوب می شود که در ساخت و اجرای آن از حروف برجسته استفاده می کنند. حروف برجسته کار شده روی این نوع تابلوها جذابیت و زیبایی ظاهری بالایی دارند. علاوه بر زیبایی و تاثیرگذاری بالا، تابلوهای چلنیوم نسبت به سایر انواع تابلوهای تبلیغاتی قیمت مناسبی نیز دارند. این موضوع هم در استقبال بالا از سفارش ساخت این نوع تابلوها بی تاثیر نیست. برای ساخت تابلوهای چلنیوم از متریال های مختلفی استفاده می کنند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین این متریال ها، ورق های آلومینیومی اصلاح شده و برش خورده هستند. در واقع رول چلنیومی که برای ساخت این نوع تابلوها به کار گرفته می شود، همان آلومینیوم اصلاح شده است که به صورت ورقه ای برش می خورد. این نوع تابلوها می توانند برای معرفی و تبلیغات شرکت ها، نهادها و ارگان های مختلف، پاساژها و مراکز تجاری، مغازه ها وفروشگاه ها و … به کار روند.

متریال های مورد استفاده در ساخت تابلو سوئدی
حتما بخوانید!

تابلو نئون پلاستیک چیست؟

تابلوهای نئون پلاستیک نیز به صورت حروف برجسته طراحی و اجرا می شوند. با این تفاوت که متریال به کار رفته در این نوع تابلوها نوعی پلاستیک است. تابلو نئون پلاستیک را می توان از انواع تابلوهای متعلق به نسل قبل از تابلوهای چلنیوم دانست. در اجرای تابلوهای نئون پلاستیک، از لامپ های ال ای دی در قسمت پشتی تابلو استفاده می شود که نور این لامپ ها درخشش مطلوبی به تصاویر و عبارات روی تابلو می دهند. برخی از متریال ها از جمله پلکسی گلاس، لامپ های اس ام دی، پی وی سی و … را می توان از جمله متریال هایی محسوب کرد که به طور مشترک در اجرا و ساخت تابلوهای چلنیوم و تابلوهای نئون پلاستیک به کار می روند.

تفاوت تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک

اما شاید برایتان سوال باشد که در نامگذاری این نوع تابلوها استفاده از عبارت “نئون” که نوعی گاز نجیب بی رنگ است چه علتی دارد؟ این نوع تابلوها که ساخت و استفاده از آنها از چندین دهه قبل متداول بوده، دارای نور قرمز رنگ هستند. منبع انتشار این نور قرمز، گاز نئون محبوس در داخل شیشه های شفاف به کاررفته برای ساخت تابلوهای نئون پلاستیک است. با استفاده از گازهای نئون و فلوئور به صورت مخلوط و با ترکیب درصد مشخص می توان رنگ های دیگری را نیز در ساخت این نوع تابلوها به وجود آورد.

مزایا تابلو چلنیوم

در حالت کلی مزایای تابلو چلنیوم را می توان شامل مواردی به شرح زیر در نظر گرفت:

تابلوهای چلنیوم کیفیت بسیار بالا و فوق العاده ای دارند.
این نوع تابلوها مقاومت بالایی در برابر تابش مستقیم آفتاب، شرایط مختلف جوی و گرما و سرما از خود نشان می دهند.
بر روی حروف برجسته این نوع تابلوها از روکش های نایلونی استفاده می شود که تابلو را از هر گونه خط و خش نا مرحله نصب حفظ می کنند.

تابلو استیل دوغی
حتما بخوانید!

به سبب استفاده از لامپ های اس ام دی برای نورپردازی تابلوهای چلنیوم، هزینه نورپردازی این نوع تابلوها را می توان بسیار کم در نظر گرفت. لامپ های اس ام دی علاوه بر قیمت پایین، طول عمر بالایی نیز دارند. این لامپ ها ضد آب هم هستند و در گذر زمان رنگ و کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهند.

تفاوت تابلو چلنیوم با تابلو نئون پلاستیک

در یک دیدگاه مقایسه ای تفاوت تابلو چلنیوم با تابلو نئون پلاستیک را می توان شامل ذیل دانست:

تابلوهای چلنیوم نسبت به تابلوهای نئون پلاستیک جدیدتر و مدرن تر هستند.
مقاومت و طول عمر تابلوهای چلنیوم در مقایسه با تابلوهای نئون پلاستیک بیشتر است.
رنگ لامپ ها و نورپردازی در تابلوهای نئون پلاستیک بستگی به ماهیت و نوع گاز به کار رفته در داخل آنها دارد. در حالی که انواع لامپ های اس ام دی به کار رفته در تابلوهای چلنیوم را می توان در انواع رنگ ها تهیه و استفاده نمود.

تفاوت تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک

کاربردهای این دو تابلو در مکان های مختلف

هر دو مدل از انواع تابلوهای چلنیوم و نئون پلاستیک را می توان برای انجام تبلیغات محیطی، به عنوان تابلو مغازه، فروشگاه، رستوران و … استفاده نمود. ما در مرکز تابلوسازی اینکو ساین انواع تابلو تبلیغاتی را با کیفیت و قیمت تضمینی طراحی، اجرا و نصب می کنیم. جهت ثبت سفارش کافی است با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *