بهترین نوع نمای ترمووود برای ساختمان

بهترین نوع نمای ترمووود برای ساختمان

یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان که باید توجه ویژه ای به آن شود نمای ساختمان است به همین خاطر امروزه افراد زیادی به دنبال این هستند که نمای ساختمان خود را هر چه زیباتر و خاص تر درست کنند. برای نمای ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می کنند اما می توان گفت که نمای چوبی آنتیک ترین و شیک ترین نوع نما است.

نمای ترمووود برای ساختمان

چوب هم در نما های سنتی و هم در نما های مدرن جایگاه ویژه ای دارد. بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین معیار های یک نمای خوب دوام و مقاومت آن در برابر عوامل طبیعی است. چوب ترمووود را می توان بهترین نوع چوب برای نمای ساختمان دانست زیرا علاوه بر زیبایی چشمگیری که دارد مقاومت آن نیز بسیار بالا می باشد اگر شما نیز می خواهید که با بهترین نوع نمای ترمووود برای ساختمان آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

بهترین نوع نمای ترمووود برای ساختمان

انواع چوب در نمای ساختمان

چوب برای نمای ساختمان به انواع مختلف تقسیم بندی می شود هرکدام کاربرد های  مختلفی دارد.

نرم چوب ها

نرم چوب که یکی از چوب های مناسب برای نمای ساختمان می باشد اغلب چوب حاصل از درختان سوزنی برگ است. درختان کاج و صنوبر دو گونه از درختان سوزنی برگ می باشند که چوب آن ها را برای نمای ساختمان استفاده می کنند این گونه از درختان نیز خود دارای انواع مختلفی می باشند که گونه فنلاندی آن ها بهترین نوع چوب را دارد.

انواع تابلو نئون فلکسی
حتما بخوانید!

زیرا شرایط آب و هوایی این منطقه به گونه ای است که تنها دو ماه از سال گرم می باشد و درخت فرصت رشد دارد میزان بارش در این کشور بسیار زیاد است و در این دوماه گرم که درختان رشد می کنند نیز رطوبت زیادی وجود دارد. کوتاه بودن فصل گرم در فنلاند باعث می شود که درختان رشد بسیار زیادی به سمت آفتاب داشته باشند و بسیار صاف رشد کنند. به همین خاطر چوب درختان کاج فنلاندی برای چوب نمای ساختمان بسیار مناسب است.

سخت چوب ها

سخت چوب ها نیز نوع دیگری از چوب های نما می باشند اینگونه از چوب ها از درختان پهن برگ مانند درخت ون تهیه می شوند. درختان پهن برگ پاییز و زمستان برگریزان دارند و در بهار دوباره برگ های آنان سبز می شود. درختان پهن برگ چگالی و گره مرکزی کمی دارند به همین خاطر بافت بسیار زیبا و مقاومی دارند. چوب نماهایی که از چوب این درختان تهیه می‌شوند بیشتر برای حمام و استخر استفاده می شوند زیرا نمای این قسمت ها از خانه نیاز به مقاومت بالایی دارند.

بهترین چوب برای نمای ساختمان چه چوبی است؟

چوب را می توان اولین مصالح ساختمانی دانست زیرا از گذشته تا کنون همواره برای ساخت خانه چه در نما و چه در دکوراسیون داخلی از این ماده استفاده شده است. حتی امروزه نیز می توان خانه های زیادی را با نمای چوبی در سطح شهر مشاهده کرد. در واقع نمای چوبی یک نمای بسیار شیک و جذاب می باشد که طرفداران خاص خود را دارد.

ملزومات تابلو سازی شامل چه مواری است؟
حتما بخوانید!

برای نمای ساختمان از چوب های مختلفی استفاده می کنند اما چون نما در قسمت بیرونی خانه قرار دارد و ارتباط مستقیمی با عوامل طبیعی دارد باید از چوب های بسیار مقاومی که با محیط زیست سازگارند برای آن استفاده شود. چوب ترمووود را می توان بهترین چوب برای نمای ساختمان دانست. زیرا چوب ترمووود علاوه بر زیبایی فوق‌العاده ای که دارد مقاومت و سازگاری بالایی را نیز دارا می باشد. از این چوب برای تابلو سازی نیز استفاده می شود.

ویژگی های چوب ترمووود

نمای چوب ترموود مدتی است برای ساختمان سازی  بسیار پر استفاده است ویژگی های آن را در زیر بیان شده است.

سازگاری با محیط زیست:

چوب ترمووود به خاطر ساختار طبیعی که دارد و عدم استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن کاملا با محیط زیست سازگاری دارد.

طول عمر بالا:

این نوع از چوب به خاطر پایداری و استحکامی که دارد طول عمر بالاتری نسبت به سایر انواع چوب ها را دارا می باشد.

رنگ بندی متنوع:

چوب های ترمووود دارای رنگ بندی بسیار زیادی هستند به همین خاطر به راحتی با هر محیط و نمایی هماهنگ و ست می شوند.

وزن کم:

در مورد مصالح ساختمانی هرچقدر که وزن سبک اری داشته باشند بهتر است. چوب ترمووود نیز به خاطر وزن بسیار سبک که دارد یکی از مناسب ترین موارد برای نمای ساختمان است.

بهترین نوع نمای ترمووود برای ساختمان

قیمت چوب ترمووود

یکی از عواملی که باعث محبوبیت چوب برای نمای ساختمان شده است قیمت مناسب آن می باشد. چوب یکی از مصالح ساختمانی می باشد که نسبت به سایر انواع مصالح ساختمانی داری قیمت بسیار خوبی است. چوب ترمووود با توجه به مزیت های زیادی که دارد قیمت بالایی ندارد. در تعیین قیمت چوب ترمووود عوامل زیادی تاثیر گذار هستند که مهمترین آن ها، نوع چوب و میزان مقاومت چوب در برابر عوامل طبیعی و نفوذ حشرات است.

بیلبورد چیست؟
حتما بخوانید!
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *