معرفی بهترین فونت ها در تابلو سازی

, , ,
معرفی بهترین فونت ها در تابلو سازی

بهترین فونت‌ها در تابلو سازی تکمیل‌کننده موارد با اهمیت دیگری مانند طراحی گرافیک، نوع و متریال تابلو، مفاهیم لوگو سازی و استانداردها و نکات نصب و بهره‌برداری از تابلو است. فونت‌های آماده یا طراحی شده هر کدام با توجه به مقتضیات و اهداف و نوع تابلو مورد نظر در تابلو سازی قابل استفاده است اما مطمئناً فرآیندهای خلاقانه در انتخاب بهترین فونت‌ها برای این ساختار تبلیغاتی مرسوم، بیشترین تاثیر را دارد. پیش بردن یک فرآیند خلاقانه نیازمند آشنایی با مبانی گرافیکی فونت و شناخت انواع و کارکردها و تاثیرات آن است. در اینکو ساین توجه به طراحی تابلو در کنار ساختار آن اهمیت دارد و به همین دلیل به انتخاب بهترین فونت‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین واسطه ارتباط با مخاطبان تابلو، توجه ویژه‌ای می‌شود.

اهمیت فونت مناسب در طراحی تابلو مغازه

مهم‌ترین هدف تابلو سازی انتقال موثر اطلاعات و یک یا چند پیام خاص در مورد کسب‌وکار یا خدمات است و فونت واسطه این انتقال است. فونت و شیوه استفاده از آن در معرض دید ترین جنبه بصری و طراحی یک تابلو نشانه است. فونت در بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی هم اهمیت زیادی دارد، چون به تصاویر به‌عنوان اصلی‌ترین جنبه این نوع تابلو سازی معنا بخشیده و اهداف آن را تا حدود بیشتری مشخص می‌کند. بهترین فونت‌های اختصاصی یا متداول و از پیش طراحی شده باید با ویژگی‌های عمومی و خاص خودشان منعکس کننده لحن و شخصیت چیزی باشند که می‌خواهیم از طریق تابلو انتقال دهیم. بهترین فونت‌ها در تابلو سازی معمولاً در ویژگی‌هایی مهمی مانند ساده خوان بودن، چشم نواز بودن و جلب توجه اشتراک دارند و اهداف تابلو سازی در ایدئال‌ترین حالت ممکن فقط در صورتی می‌تواند برآورده شود که سفارش‌دهندگان، طراحان و سازندگان تابلو به این مسئله توجه لازم را داشته باشد.

معرفی انواع تابلو استیل مغازه
حتما بخوانید!

معرفی بهترین فونت ها در تابلو سازی

معرفی بهترین فونت در تابلو سازی

در تابلو سازی انتخاب‌های زیادی در مورد فونت وجود دارد. استفاده از فونت‌های از پیش طراحی شده شیوه‌ای متداول در طراحی تابلو است اما نکته مهم در این مورد این است که غالب آن‌ها بدون اعمال کردن تغییرات خلاقانه ولو در حد خیلی کم، نتیجه آن‌چنان مثبتی در پی دارد. امکانات عمومی و قابلیت‌های تابلو سازی اعمال این تغییرات را در ساختار فونت فراهم کرده است و جدا از آن ساختارهای متفاوت انواع تابلو مانند تابلو نئون پلاستیک، با استفاده از شیوه‌های مختلف نصب حروف، تزئینات، روش‌های انعکاس نور و… تا حدود زیادی موجب متفاوت شدن فونت‌های مرسوم می‌شود. بنابراین اگر طراحی اختصاصی فونت (تایپوگرافی) مد نظر نباشد، باز هم در میان فونت‌های معمولی گزینه‌های زیادی برای تابلو سازی وجود دارد که به معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین فونت‌ها در تابلو سازی: فونت کلاسیک

در میان فونت‌های شناخته شده فارسی، فونت کلاسیک تعریف مشخص و دقیقی ندارد اما بنا به تعریف کلاسیک که معمولاً برای موضوعات و چیزهای ساختار یافته (و نه صرفاً قدیمی) به کار می‌کرد، انواع فونت ساده را می‌توان در دسته فونت‌های کلاسیک طبقه‌بندی کرد. انواع فونت کلاسیک به دلیل سابقه طولانی‌ای که در حافظه جمعی افراد دارد، به‌راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. این ویژگی مهم‌ترین دلیلی است که فونت کلاسیک را برای استفاده در انواع تابلو چلنیوم، فلکسی و… مناسب می‌کند و انتخاب آن به‌عنوان فونت تابلو، انتخابی منطقی، مطمئن و ساده است.
فونت‌های آریال، لوتوس، نازنین، زر و… در دسته فونت‌های کلاسیک قرار می‌گیرد.

بهترین فونت‌ها در تابلو سازی: فونت قدیمی

مفهوم فونت قدیمی یا نوستالژیک به هر فونتی که ظاهر قدیمی نگارش در برهه‌های تاریخی مختلف را تداعی کند، گفته می‌شود. طراحی فونت قدیمی معمولاً مانند نامش قدیمی نیست و بیشتر آن‌ها اتفاقاً طی چند سال اخیر طراحی شده‌اند، اما به دلیل شباهت به فونت‌های مرسوم و متداول تاریخی با این اسم شناخته می‌شوند. این نوع فونت در تابلو سازی احساسات خاص مربوط به گذشته را در مخاطب‌ها برانگیخته می‌کند و برای کسب‌وکارهایی زیادی مانند مراکز فرهنگی و هنری، فروش عتیقه، کتاب‌فروشی، جواهر فروشی و… مناسب است. از محبوب‌ترین و بهترین فونت‌های نوستالژیک فونت پارسه است که حال و هوای چهل پنجاه سال گذشته را زنده می‌کند. فونت جیم، فونت دارالخلافه، فونت ثلث، فونت لاله زار، فونت سنگلج و… از دیگر فونت‌های شناخته شده قدیمی است.

انواع حروف برجسته چلنیوم
حتما بخوانید!

بهترین فونت‌ها در تابلو سازی: فونت هنری

فونت هنری اصطلاح غیردقیقی است که در تابلو سازی و در مورد تعداد زیادی از بهترین فونت‌ها استفاده می‌شود. ویژگی بارز این دسته از فونت‌ها به کار رفتن عناصر شناخته شده هنری در ساختار فونت است. این عناصر تداعی‌کننده آن دسته از نشانه‌ها و علائم ثبت شده در حافظه جمعی‌ است که از طریق یکی از مدیوم‌های هنری مانند نقاشی، خطاطی، سینما، تصویرسازی و غیره، ساختار یافته است. فونت نستعلیق، فونت اردیبهشت، فونت سینما، فونت ترنج و… از شناخته‌شده‌ترین فونت‌های این دسته به شمار می‌آید که هر کدام با ساختار خلاقانه و جذاب، توانایی برقراری ارتباط گسترده‌ای با مخاطبان دارند.

معرفی بهترین فونت ها در تابلو سازی

چه نوع فونتی مناسب چه تابلویی است؟

نوع تابلو و ویژگی‌ها و ملزومات هر کدام، در کنار انتخاب فونت نقش زیادی در طراحی و شکل دهی به انواع تابلوهای نشانه دارد. این‌که انتخاب نوع تابلو بر اساس فونت اهمیت دارد یا برعکس، بسته به شرایط و امکانات متفاوت است و برای آن نمی‌توان قواعد خاصی را در نظر گرفت، اما تأثیر پذیری درست و اصولی این دو بر یکدیگر اهمیت دارد. بیشتر مخاطبان به دلیل حساسیت و ظرافت این موضوع برای انتخاب فونت و تابلوی مناسب آن یا برعکس سردرگم می‌شوند، به همین دلیل راهنمایی مفید در این زمینه حتماً برای آن‌ها مفید خواهد بود.

بهترین فونت برای تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم از پرکاربردترین روش‌های تابلو سازی است. قابلیت انعطاف بالا برای ساخت حروف مختلف با فونت‌های متفاوت، استفاده از انواع فونت را برای این نوع تابلو مناسب کرده است. به‌این‌ترتیب مشخص کردن بهترین فونت برای این نوع تابلو کار چندان ساده‌ای نیست و همچنین ممکن است افراد را به اشتباه بیندازد و کاربردهای متنوع این نوع تابلو را نادیده بگذارد. با این اوصاف انواع فونت کلاسیک، نوستالژیک، هنری و… را می‌توان برای ساخت تابلو چلنیوم مناسب دانست.

متریال های مورد استفاده در ساخت تابلو سوئدی
حتما بخوانید!

بهترین فونت برای تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک مناسب‌ترین انتخاب برای ساخت تابلوهایی با فونت هنری است. نورهای صاف و رنگی‌ای که در این نوع تابلو قابل اجرا است، کاملاً با جنبه‌ها و اِلِمان‌های شناخته شده هنری سازگاری دارد، درحالی‌که استفاده از فونت‌های دیگر را هم محدود نمی‌کند.

معرفی بهترین فونت ها در تابلو سازی

بهترین فونت برای تابلو فلکسی

فونت‌های کلاسیک به دلیل سادگی ساختار تناسب خوبی با انواع فونت کلاسیک دارد. جنبه و ویژگی دوام بالای این نوع تابلوها هم با انواع فونت نوستالژیک رابطه ساختاری و مفهومی برقرار می‌کند.

بهترین فونت برای تابلو لاس وگاسی

انواع فونت هنری و فانتزی با ویژگی‌های درخشندگی و میزان جلب توجه تابلو لاس وگاسی کاملاً سازگاری دارد و استفاده از فونت‌های کلاسیک در آن توصیه نمی‌شود. استفاده یا الهام از فونت‌های نوستالژیک مربوط به کشور آمریکا هم با توجه به منشا این نوع تابلو، انتخاب مناسبی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *